I. Warunki ogólne

 

1. Sklep internetowy, znajdujący się na stronie internetowej pod adresem www.ProMX.pl

2. Sklep ProMX jest prowadzony przez firmę: umożliwia dokonywanie zakupów za pośrednictwem Internetu oraz stacjonarnie.

ProMX
ul. Jemiołowa 6
76-039 Stare Bielice k. Koszalina
Poland

  NIP: 669-235-87-48 
  REGON: 320754837

3. Zakup w sklepie internetowym ProMX oznacza akceptację niniejszego regulaminu.


II. Procedura składania i realizacji zamówień

 

1. Zamówienie można składać za pomocą funkcji dodania produktu do koszyka oraz następnie poprzez przycisk "Zamówienie".  Aby można było poprawnie przeprowadzić procedurę zamówienia, konieczne będzie założenie konta użytkownika, dzięki któremu można także obserwować status realizacji zamówienia.

2. Podstawowym warunkiem realizacji dokonanych zakupów jest prawidłowe wypełnienie danych teleadresowych wraz z poprawnym, istniejącym adresem e-mail i numerem telefonu pod którym będzie potwierdzić złożenie zamówienia.

3. Zamówienie można składać 24 godziny na dobę przez cały rok.

4. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających całkowicie lub czasowo realizację złożonego zamówienia, firma " ProMX " zastrzega sobie prawo do wstrzymania realizacji zamówienia - o zaistniałej sytuacji zobowiązuje się niezwłocznie powiadomić Zamawiającego.

5. Zamówienia w których nieprawidłowo wypełniono dane teleadresowe ( nieistniejący e-mail, lub brak telefonu ) nie będą rozpatrywane.

6. Firma "ProMX" zastrzega sobie prawo do wstrzymania zamówień wzbudzających wątpliwości.

7. Ceny towarów znajdujących się w sklepie internetowym
są podane w złotych polskich.

8. Firma "ProMX" wystawia fakturę lub paragon na zakupiony towar na życzenie klienta.

9. Firma prowadzi sprzedaż wysyłkową lub jest możliwość indywidualnego odbioru zakupionego towaru.

 

III. Wysyłka Twojej paczki

 

1. Generalnie paczki są nadawane w ciągu 1-2 dni od momentu otrzymania potwierdzenia wpływu płatności lub podjęciu decyzji o płatności przy odbiorze.

2. Opłaty za wysyłkę oraz opakowanie są wliczone w koszty wysyłki. Koszty transportu mogą ulec zmianie ze względu na wagę przesyłki. Doradzamy zebrać kilka produktów w jednym zamówieniu aby uniknąć powielania kosztów transportu.

3. Opakowania są odpowiednich rozmiarów i twoje produkty są dobrze zabezpieczone.

4. Produkty zamówione w sklepie internetowym dostarczane są za pośrednictwem Poczty Polskiej - Pocztex Kurier.

5. Zapłata za towar oraz koszt dostawy odbywa się przy odbiorze przesyłki lub poprzez przelew.

 

IV. Uprawnienia Konsumenta do odstąpienia od umowy (zwrot)

1.  Zgodnie Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.).– Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od zawartej umowy bez podania przyczyny. Odstąpienie może być złożone skutecznie do poszczególnych indywidualnych produktów, jeżeli nie stanowią one bezpośrednio połączonych ze sobą i kompatybilnych elementów lub gdy zakup odbywał się w tzw. pakiecie i nie istnieje możliwość ich odłączenia bez zmniejszenia wartości całości.

2.  Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

3.  Towar podlegający zwrotowi należy:

a. dostarczyć w oryginalnym opakowaniu wraz z dowodem zakupu, bądź innym alternatywnym dokumentem potwierdzającym zakup do placówki, w której dokonano zakupu, lub;

b. odesłać w oryginalnym opakowaniu wraz z dowodem zakupu bądź innym alternatywnym dokumentem potwierdzającym zakup na adres: ProMX ul. Próchnika 6/10 75-338 Koszalin z dopiskiem: „zwrot”.

c.  towar podlegający zwrotowi musi być w stanie niezmienionym, tj. nie może nosić jakichkolwiek znamion użycia;

4.  Sprzedający nie przyjmuje przesyłek nadanych za pobraniem.

5.  Prawo do odstąpienia od umowy przysługuje również osobom fizycznym zawierającym umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tych osób charakteru zawodowego wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Pozostałym przedsiębiorcom prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje.

6.  Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w przypadkach wskazanych  w art. 38 ustawy o prawach konsumenta, w szczególności gdy towar jest nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.

7.  Towar na zamówienie z poza Polski nie podlega zwrotowi.

 V. Postępowanie reklamacyjne z udziałem Konsumentów

1. Tam gdzie wyraźnie nie zastrzeżono każdy oferowany przez Sprzedawcę produkt jest fabrycznie nowy i wolny od wad.

2.  W przypadku gdy cena oferowanego towaru znacząco odbiega od wartości rynkowej dla produktów oferowanych na rynku, a towar nie został oznaczony jak „Promocja” lub „Wyprzedaż” , zasadnym jest zweryfikowanie, czy nie nastąpił błąd co do oświadczenia o cenie produktu.

3.  Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę (rękojmia).

4.  Wada polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową. W szczególności rzecz sprzedana jest niezgodna z umową, jeżeli:

a.  nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia;

b.  nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór;

c.  nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia;

d.  została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.

5.  Kupujący ma obowiązek przez użyciem zakupionego towaru oraz jego zamontowaniem lub uruchomieniem zapoznać się dokładnie z dostarczoną instrukcją, a w razie wątpliwości skontaktować się ze sprzedającym, który ma obowiązek szczegółowego wskazania działania towaru, w celu uniknięcia nieprawidłowego uruchomienia i uszkodzenia towaru.

6.  Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli kupujący dokonując zakupu wiedział o wadzie towaru w chwili zawarcia umowy.

VI. Postanowienia dotyczące Klientów (Przedsiębiorcy) niebędących Konsumentami w zakresie rękojmi i reklamacji.

1. Tam gdzie wyraźnie nie zastrzeżono każdy oferowany przez Sprzedawcę produkt jest fabrycznie nowy i wolny od wad.

2. Z zastrzeżeniem art. 563 Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1610 z późn. zm.). oraz pkt. 3 i 4 odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi wynosi 6 miesięcy. Wszelkie inne uprawnienia i obowiązki związane z wykonywaniem prawa rękojmi określa ustawa.

3. Rękojmia podlega wyłączeniu w przypadku zaistnienia niżej wymienionych zdarzeń:

a. uszkodzenia towaru w wyniku przepięć i wahań zasilającego napięcia elektrycznego,

b. zastosowaniu nieodpowiedniego zasilania,

c. montażu, instalacji towaru bez zachowania należytej staranności z uchybieniem zasad tzw. „sztuki technicznej”,

d. uszkodzeń powstałych w skutek wypadku,

e.  przechowywania towaru w złych warunkach a w szczególności narażanie go na działanie wilgoci, mrozu, nadmiernemu nasłonecznieniu,

f. użytkowania towaru do celów związanych z uprawianiem sportów motorowych bądź wyczynowych,

h. dokonania w towarze jakichkolwiek przeróbek, modyfikacji.

4. Rękojmia Sprzedającego nie obejmuje takich towarów jak:

a. zębatki napędowe,

b. łańcuchy napędowe,

c. zestawy napędowe,

d. łańcuchy rozrządu,

e. tłoki,

f.  pierścienie tłokowe,

g.  korbowody,

h. wały korbowe,

i.  cylindry,

j.  zestawy cylindrowe,

k. łożyska korbowodów,

l.  łożyska główne wałów korbowych,

m. zawory silnikowe

VII. Gwarancja

1.    Na dostarczone produkty przez sprzedawca udziela gwarancję umowną na okres 24 miesięcy od dnia dostarczenia Klientowi, obejmującą niezgodność towaru z zamówieniem oraz ewentualne wady, powstałe na skutek wady materialnej, projektowej lub produkcyjnej mającej wpływ na dostarczone produkty i powodujące, że nie nadają się one do użytku.

2.    Niniejsza gwarancja nie dotyczy:

a. akumulatorów i wyrobów elektrycznych, które objęte są 12-miesięczną gwarancją od daty dowodu dostawy,

b. towarów eksploatacyjnych (opony, klocki hamulcowe, sprzęgła, uszczelki itp.) które nie podlegają gwarancji, z wyjątkiem przypadku wady produkcyjnej.

3.    Niniejsza gwarancja ogranicza się do wymiany lub zwrotu kosztów niezgodnych lub wadliwych produktów.  Wymiana wadliwych produktów lub części nie przedłuża okresu gwarancji.

4.    Gwarancja zostaje wyłączona w przypadku niewłaściwego użytkowania, zaniedbania, nieprzestrzegania zaleceń technicznych lub braku konserwacji ze strony Klienta, jak w przypadku normalnego zużycia Produktu lub działania siły wyższej. Nie ma to również zastosowania w przypadku pogorszenia się stanu lub wypadku spowodowanego wstrząsem, upadkiem lub w przypadku przekształcenia produktu (modyfikacji).

VIII. Na zamówienie

 

W celu zakupu produktu przy którym jest adnotacja " NA ZAMÓWIENIE " należy się z nami skonsultować i ustalić kwotę " PRZEDPŁATY ". Rozwiązanie to zostało wprowadzone z powodu nie wywiązywania się klientów podczas realizacji zamówienia.